Aarhus Calling spotter nye talenter på Mellerup Efterskole

Danmarks største internationale sangskriver- og producer event Aarhus Calling indgår et eksklusivt samarbejde med Mellerup Efterskole. I et tæt samarbejde skal de to parter udvikle spirende sangskrivertalenter, sætte kommerciel sangskrivning på skemaet og ikke mindst gøre Mellerup Efterskole til første prioritet, når nye elever ønsker at udvikle deres sangskriverfærdigheder.

Mellerup Efterskole er kendt som en musikefterskole med fokus på musik, sang, bevægelse og ikke mindst fælleskab, samarbejde og udvikling. Aarhus Calling har gennem de sidste tre år været et bærende element i udviklingen af talenter indenfor kommerciel sangskrivning og musikproduktion – et erhverv, der danner base for hele den kommercielle musikbranche. Via den internationale sangskriver- og producer camp har Aarhus Calling netop fokus på netværk, samarbejde og talentudvikling.

Mellerup Efterskole og Aarhus Calling ønsker at udvikle spirende talenter samt sætte kommerciel sangskrivning på dagsordnen. Kombinationen af Mellerup Efterskoles erfarne undervisere og ambitiøse elever samt Aarhus Callings ekspertise, erfaring og netværk af professionelle sangskrivere og producere har enormt potentiale.

I et tæt samarbejde med Mellerup Efterskoles ledelse og undervisere vil Aarhus Calling afholde sangskriver-camps og master classes for elever særligt interesseret i den kommercielle sangskrivning. Aarhus Calling vil dele ud af viden om branchen, udvikle elevernes færdigheder og ikke mindst forberede eleverne, der potentielt kan blive en fremtidig del af de 12 eksklusive talenter på Danmarks største internationale sangskriver- og producer event.

Bag Aarhus Calling står musikselskabet Brand New Records, som arbejder med sangskrivning, produktion og kulturelle projekter. Selskabets ejere består af de to sangskrivere og producere Rewan Riko og Claus Holm, der sammen har produceret hits både nationalt og internationalt. De er bl.a. producerteamet bag Nik & Jay’s hitsingle ”Magisk”, der lå nr. 1 på radioen seks uger i træk og gik guld i 2016. Teamet arbejder ligeledes tæt sammen med den Los Angeles baserede artist Morten Breum på hans kommende singler. Internationalt er Brand New Records gået nr. 1 seks gange i
Mellemøsten samt leveret produktioner og sange til det asiatiske marked.

Juli 2017
Mere info om Aarhus Calling:
Web: aarhuscalling.com
Facebook: facebook.com/AAcalling

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!