MELLERUP EFTERSKOLE PÅ JUMP-MESSE

jump_logo_350

Mellerup Efterskole deltager i uddannelsesmessen JUMP i Aarhus.

En helt ny uddannelsesmesse i Aarhus sætter fokus på det ekstra modningsår mange unge har brug for, inden de vælger deres videre uddannelsesvej. På uddannelsesmessen JUMP deltager massevis af efterskoler og tilbud om high school ophold og sprogrejser. Her kan de unge få inspiration til tiden efter grundskolen.

Messen er altså en god chance for at få svar på de spørgsmål, man går og tumler med, hvis man overvejer et år væk fra de trygge rammer derhjemme. Man kan få svar på både de praktiske, faglige og økonomiske spørgsmål – men også alle de andre, der brænder på, når man står med store overvejelser: hvad gør man hvis man får hjemve, får man nemt nye venner, er lærerne søde osv.?

Arrangørerne opfordrer eleverne til at tage forældre, søskende og venner med. Det er altid en god hjælp at få lidt input fra dem, der kender én godt.

Blandt udstillerne er drenge og piger fra Mellerup Efterskole, som glæder sig til at kunne give de unge besøgende et indblik i, hvilke muligheder der findes.

Der er masser af fordele ved at vælge et år på egne ben. Et ungt menneske, der flytter hjemmefra og får så meget nyt socialt og fagligt input, lærer en del om selvstændighed og tolerance. Og bliver rustet til et mere afklaret fremtidsvalg.

For yderligere information om vores deltagelse i Jump-messen kontakt:

Forstander Anne Dahl Iversen; tlf. 8644 1339 / 4014 7199

www.mellerupefterskole.dk

Praktisk information:

Gratis indgang på alle messer

22.-23. november, Aarhus, Bellevue hallerne, kl. 10-16 begge dage

Følg messen på: