TEATERKONCERT 4. & 5. NOVEMBER 2014

Plakat teaterkoncert 2014På en uge skaber vores elever en forestilling helt fra bunden. I starten af ugen bliver eleverne præsenteret for ideen til forestillingen, som et par lærere har fastlagt. Som regel er ideen et band og et antal sange, samt en meget løs ide omkring handlingens forløb, som giver eleverne stor frihed til selv at finde på.

Eleverne bliver delt op i grupper, som hver skal stå for en del af forestillingen. I grupperne har eleven forskellige roller, som de har kunnet ønske på forhånd. Nogle er musikere, andre laver fx drama, dans, lyd, lys eller video.

I 2014 er teaterkoncerten baseret på 10-12 numre af bandet Radiohead. Koncerten hedder ”ONE OF US” og handler bl.a om et virusangreb, der efterlader menneskene følelseskolde og mekaniske…

Teaterkoncerten er et rigtig godt eksempel på, hvordan vi kombinerer musik og bevægelse, som er en stor del af Mellerup Efterskoles identitet.

I år vises teaterkoncerten på følgende tidspunkter:

Tirsdag den 4. november kl. 19.30.  Tirsdag vises forestillingen for tidligere elever og alle andre med interesse for Mellerup Efterskole. Hvis du overvejer at blive elev på Mellerup Efterskole, er du velkommen til at få en snak og en rundvisning på skolen tirsdag fra kl. 18.30 og herefter overvære koncerten. Ring til os, så vi ved, at du kommer.

Onsdag d. 5. november kl. 19.30. Onsdag aften vises forestillingen for elevernes familier og venner.

Onsdag d. 5. november kl. 10.30. Onsdag formiddag vises forestillingen for skoleelever og andre med interesse for Mellerup Efterskole.